Заняття для учнів 5 класу Бєлашов І. та Могілкін І.(19.10 - 21.10)

 

Заняття 5 клас

Тема:  Розвиток логічного мислення. Уміння ділити об’єкти на класи відповідно до заданої основи. Уміння давати визначення поняттям. Формування уміння відносити об’єкти до родини (класу).

 

Мета: Вчити вмінню ділити об’єкти на класи відповідно до заданої основи, умінню давати визначення поняттям, формувати вміння відносити об’єкти до родини (класу). Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, комунікативні навички, кмітливість. Виховувати толерантність, увагу до себе та оточуючих.

 

25 хв. Уміння давати визначення поняттям. Формування уміння відносити об’єкти до родини (класу).

 

1. Вправа «Привітання». Представити себе (розповісти про себе як людину, яка має гідні риси характеру, має бажання, мрію).

2. Вправа «Дати визначення поняттям».

Що таке добро? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Добро - корисна справа, вчинок.

Доброта- чутливе, дружнє ставлення до людей.

Отож, доброта - позитивна риса характеру, людська чеснота.

 

Що таке зло? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

У Біблії сказано, що людина вільна вибирати між добром і злом.

 «Не платіть нікому злом за зло, дбайте про добро для всіх людей.»

 

Що таке светр? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Що таке писанка? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «Геометричні фігури», «Тополя. Берізка», «Я велике та міцне дерево».

 

 

3. Вправа «Дай правильні визначення».

4. Вправа-гра «Чим схожі, чим відрізняються»

Пропоную учню послухати пари слів і визначити, чим вони схожі та чим відрізняються: Троянда і тюльпан

Схожі                                                      Відрізняються

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Заєць і вовк

Схожі                                                      Відрізняються

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Схожі                                                      Відрізняються

Холодильник і пилосос

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА, вправа «Чотири стихії», «Ухо-руки-голова».

5. Дихальна вправа "Кулька"

Надути щоки. Повільно, плавно випускати повітря через губи, витягнуті вперед.

Вправа «Долоні»
Тремо долоньки одна об одну та крутимо шиєю, плавно з однієї сторони в іншу.

Вправа «Тілесна рефлексія»

Ти дивись, не позіхай, і за мною повторюйте, що я вам скажу і при цьому покажу.

Називаючи частини свого тіла, показує їх на собі, кладе на них руку. Учень повторює за ним рухи, показуючи на названі час­тини тіла.

Потім починаю «плутати» учня: називати одну частину тіла, а показувати іншу. Дитина повинна помітити це і не повторити невірні рухи.

 

20 хв. Уміння ділити об’єкти (предмети) на класи відповідно до заданої основи. Розвиток логічного мислення.

1.     Дидактична вправа-гра «Кухар» та «Лікар» (використовуємо наочність з інклюзивного куточку) – об’єднати предмети за призначенням.

 

2.     Вправа «Збери слово»

Пропоную дітям прочитати слова кожного рядка, взяти з першого слова першу літеру, з другого – другу, з третього – третю і т.д. та одержати нове слово, наприклад:

 

Риба, рак, макарони, поле, салат, пір’їна - _________________________

Шия, скло, слово, масло, ручка – школа -  _________________________

Парк, сіно, ліс, рідня, лілія – пісня - ______________________________

Метро, дощ, сова, гора - ________________________________________

Ракета, школа, пісня, мова.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА «Геометричні фігури», «Тополя. Берізка», «Я велике та міцне дерево».

 

3.     Вправа   «Логічні кінцівки»

Ставимо дитині запитання, на яке вона має відповісти, якщо відповідь вірна – дитина ставить запитання вам. Приклади питань:

-         Якщо стіл виший від стільця, то стілець... ( нижчий від стола);

-          якщо 10 більше ніж 9, то 9... (менше ніж 10);

-          якщо сестра старша за брата, то брат... (молодший від сестри).

4.     Гра «Хитрі запитання».
Дорослий пропонує дитині відповісти на запитання:

«Яке слово довше «удав» чи «черв’ячок»?»,

«яке слово коротше «кіт» чи «кит»?»,

«Василь гостював у селі тиждень і один день. Скільки днів був хлопчик в селі?».

5.     Вправа “Що тут не так?»

Взимку люди садять квіти, а птахи прилітають з теплих країв. 

Влітку холодно та все навколо вкрито снігом. 

Восени яскраво світить сонце та люди відпочивають на морі. 

Навесні листя падає з дерев та птахи відлітають до теплих країв. 

6.     Вправа, обчисли вирази та розв’яжи задачу (див. індивідуальна картка).

 

15 хв. Рефлексія. «Подаруй свою посмішку».

Рефлексія. Що тобі сьогодні сподобалось на занятті?

Вправа «Подаруй свою посмішку, таку різну і цікаву», вправа «Люстерко».

Арт-терапія «Намалюй свій сьогоднішній настрій»:

- на що схожий твій сьогоднішній настрій?

- що ти відчуваєш, які емоції, позитивні, чи негативні?

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Готуємось до Великодня